Locca Cafe, Cyberjaya

Thursday 9 February 2023


Hai semua. Saya kembali lagi dengan  info kafe-kafe menarik disekitar Cyberjaya. Kali ini aku nak berkongsi tentang Kafe Locca yang terletak di Tamarind Square, Cyberjaya. Kafe ini berhampiran dengan E-Mart. Sangat mudah dicari. Kafe ini agak cantik dan menenangkan. Maklumlah kafe yang begini kita bukan setakat bayar harga makanan sahaja tapi suasana yang ramai sebenarnya ramai orang suka.

Locca kafe ini merupakan kafe yang dibangunkan melalui program pembangunan usahawan melalui MARA. Tujuan utamanya ialah untuk memperkukuh para usahawan Bumiputera dalam industri makanan & minuman setanding dengan jenama antarabangsa. Di cawangan Tamarind Square ini ia  baru sahaja beroperasi bermula pada 13 November 2022. Locca kafe ini juga mempunyai beberapa cawangan antaranya ialah di Bandar Sri Permaisuri dan Dantum Keramat.

Kafe ini sangat cantik dan agak luas dari kafe yang aku pergi sebelum ini. Ia juga dibuka awal pagi. Kalau rasa-rasa ada urusan di Cyberjaya dan sekitarnya, mencari minum kopi atau sarapan, bolehlah singgah di kafe ini. Aku rasa kalau nak bawa meraikan majlis dengan rakan-rakan atau ahli keluarga yang ramai memang muat. 


Bab rasa kopi di kafe ini, aku agak suka rasanya yang lebih kuat rasa kopinya. Aroma kopi kawan aku yang aku minum memang harum. Ais coklatnya juga sedap. Tidak terlalu manis atau rasa yang tawa. Coklatnya ada rasa pahit-pahit sedikit dihujung rasa. Aku memang sukakan air coklat yang begini. Harga secara keseluruhannya aku rasa berpatutan kalau di kedai-kedai sebegini. 

Makanannya pula aku bungkus sebab kesuntukan masa. Harga untuk makanan kek dan pastri yang aku beli agak murah dan berpatutan tapi harga untuk makan berat sedikit mahal. Cuma aku tak cuba sebab awal pagi jadi tak tahu rasa sedap atau tak. Pastri dia sedap sahaja. Nanti macam biasa boleh aku cuba lagi sekali untuk menu-menu yang lain pula.


Waktu Operasi: 
8.00 Pagi-10 Malam
 (Dibuka setiap hari)

No.Telefon: 019-6656080

Alamat :
 FR-02-01, Tamarind Square, Perisaran Multimedia, Cyberjaya, 63000 Cyberjaya, Selangor.

Untuk maklumat lanjut boleh layari:

Website: 

Instagram: 

4 comments :

  1. Replies
    1. aah nanti lagi banyak nak hunting bagi idea untuk semua

      Delete
  2. selalu nampak iklan cafe ni...
    salam kenal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal Ammi. try la pergi ini Cafe Bumiputera tau..

      Delete

Instagram