Starbucks Cherry Blossom Strawberry Latte

Tuesday 7 March 2023


Hai semua selamat pagi. Minggu lepas aku pergi ke Family Mart. Tengah membelek-belek makanan dekat sana, aku nampak dari jauh Premium Mixes Starbucks ini. Kotak dia sebenarnya yang menarik perhatian sebab warna merah jambu yang comel sebab itulah antara salah satu faktor aku beli selain aku memang sukakan kopi. Tapi aku jarang beli kopi campuran ini, sebab aku lebih suka aroma kopi hitam. Tapi kadang-kadang tukar selara pun sedap juga.

Baru pagi ini aku nak minum kopi harga kayangan ini. Mula-mula sahaja bancuh, aroma strawberi menusuk hidung aku dicampur sedikit bauan kopi. Bila aku bau betul-betul, macam susu dutchlady tapi versi panas 😂😂. Tapi lihat Crema atas kopi itu, agak membuka selera aku untuk minum. Tapi kalau kalian nak cuba, jangan bancuh kopi dengan air terlalu banyak ya sebab takut rasa dia sedikit tawar.

Rasa kopi ini boleh la diminum, tapi pelik sedikit campuran strawberi dan kopi diminum ketika panas. Selalu dekat Malaysia ini, kalau air-air buah ini orang selalu minum sejukkan. Tapi bagi aku masih sedap sahaja tapi bukan menjadi kegemaran aku. Aku boleh bagi 6/10. 

Jadi, kalau nak cuba cepat dapatkan di Family Mart ya sebab kalau tak silap aku selalunya kopi Starbucks sebegini bermusim. Kalau tak silap aku juga, kopi ini ada promosi dengan pembelian 3 kotak kopis Starbucks ini (boleh campur, jangan risau) akan dapat percuma 1 bekas air warna merah jambu.


Untuk harganya pula adalah RM 14.00 sekotak. Pembelian 3 kotak jumlahnya ialah RM 42.00. Boleh kongsi-kongsi dengan kawan sekerja kalau nak beli ya. Ha, sebelum aku terlupa sekotak ini ada 4 paket sahaja. Jadi dapat la rasa-rasa. Selamat mencuba semua.

 

3 comments :

  1. Boleh bayang rasa bagaimana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha memang pelik sikit lah.. Kalau nak buar rasa-rasa bolehlah.

      Delete
  2. betul la ramai review bau kopi starbucks ni mcm minum susu dutch lady strawberry

    ReplyDelete

Instagram