ALCEA COFFEE, TAMARIND SQUARE

Friday 27 January 2023


Salam jumaat semua. Hari ini aku nak berkongsi satu tempat sarapan lagi tapi kali ini sebuah kafe yang bertempat di Cyberjaya yang lebih moden dan hispter. Nama kafenya ialah ALCEA COFFEE yang terletak di Tamarind Square, Cyberjaya. Kafe ini berdekatan dengan The Botanist Cafe.

Gambar dari sumber: Instagram Alcea Coffee 

Masa aku masuk dalam kafe ini, dah ramai orang bersarapan di sini. Aku masuk cuma ingin bungkus secawan kopi bersama kawan-kawan aku yang lain. Konsep hiasan dalaman kedai moden dan menghijau membuatkan kafe itu sesuai untuk duduk santai atau bekerja secara atas talian ditambah lagi dengan suasana kafe yang agak senyap dan menenangakan.

Aku bungkus Kopi Piccolo dengan harga RM 12.00 dan kawan-kawan aku masing-masing bungkus Coklat Ais RM 13.00 dan Ais Hazelnut Kopi RM 14.00. Aroma kopi yang aku minum memang puas hati. Kopi Piccolo itu jangan terkejut kalau anda memesannya kerana secawan hidangan lebih kecil dari kopi biasa. Air hazelnut kawan aku pun tidaklah terlalu manis dan masih terasa kepahitan kopi dihujung-hujung. Cuma air coklat kawan aku agak manis sedikit tapi apa yang aku nampak dari mata kasar aku mereka menghidangkan ais coklat menggunakan sos coklat dan bukan menggunakan serbuk. Walaupun agak manis tapi rasa coklat dia aku suka sebab berlemak krim.

Gambar dari sumber: Instagram Alcea Coffee 

Tetapi agak mengecewakan disini pada pandangan aku sebagai pelanggan dan peminat kopi, saiz hidangan secawan air dari kafe ini agak kecil dari harga yang dijual kecuali piccolo aku sebab macam aku cakap piccolo kopi memang dihidangkan dengan kuantiti yang lebih kecil. Jadinya rakan-rakan aku kata macam tak berbaloi sangat nak beli lagi dan sayang kopi yang enak tapi kuantiti pula agak sedikit😔.Tapi macam aku mungkin aku akan datang lagi untuk rasa menu-menu yang lain pula dan nak minum lagi kopi piccolo mereka. 
Lagi satu, pilihan kek di kafe masa aku datang macam tak banyak sangat pilihan. Mungkin aku datang pagi, jadinya kek belum semua mereka keluarkan. Harga kek di kafe dalam RM 15.00. 

Untuk peminat kopi, kafe ini antara idea untuk anda semua mencuba dan menikmati satu lagi kafe yang boleh dikunjungi bersama-sama dengan yang tersayang, rakan-rakan dan keluarga. Cantik kalau ambil gambar dan letakkan di sosial media. 

Selamat mencuba😍

INFO

Alamat: D1-03-06, Tamarind Square, Persiaran Multimedia, 63000 Cyberjaya, Selangor

Waktu Operasi : 8:00 Pagi - 7 Malam Dibuka setiap hari

Instagram : https://www.instagram.com/alceacoffee/?hl=en



Post a Comment

Instagram