Review Noktah Merah

Tuesday 31 January 2023


Semalam layan cerita ini dekat Netflix. Cerita yang sedang hangat diperkatakan. Cerita dari negara seberang ini kalau dah viral semestinya aku pasti tonton sebab jalan ceritanya tak pernah mengecewakan. Kali ini aku nak review cerita Noktah Merah atau The Red Point of Marriage.

Jalan ceritanya mengisahkan tentang sepasang suami isteri yang telah berkahwin selama 11 tahun bernama Gilang dan Ambar yang mempunyai dua orang cahaya mata seorang lelaki dan seorang wanita dalam keluarga mereka. Konflik kecil antara mereka sudah lama terjadi dan akhirnya meletus apabila kehadiran seorang wanita bernama Yuli yang menghangatkan lagi kepincangan hubungan Gilang dan Ambar. Nak tahu lebih lanjut cerita ini boleh ditonton di Netflix.

Yuli tidak salah, 
Dia hanya jatuh cinta pada orang yang salah. 
Dan akhirnya dia hanya menyakitkan diri sendiri

Plot cerita yang banyak memainkan emosi dan meruntun jiwa pada siapa yang menonton. Jalan ceritanya yang lebih santai dan sesuai ditonton seisi keluarga. Aku nasihatkan suami isteri diluar sana cepat-cepat pergi tengok cerita ini sebab banyak pengajaran yang berlaku dalam hubungan antara Gilang dan Ambar serta kesannya terhadap Bagas dan Ayu anak mereka.


Rating : 7/10
Genre: 
Indonesia, Drama.
Para pelakon:
 Marsha Timothy, Oka Antara, Sheila Dara, Jaden Ocean, Alleyra Fakhira.
Pengarah: 
Sabrina Rochelle Kalangie
Penulis: 
Titien Wattimena, Sabrina Rochelle Kalangie

Post a Comment

Instagram